Adetken / Reglken Namaz Kılınır mı?





Sana aybaşı halini sorarlar: De ki: “O bir rahatsızlıktırAybaşı halinde olan kadınlarla cinsel ilişkiye girmeyin ve ondan kurtuluncaya kadar onlara yaklaşmayın. Kurtuldukları zaman ALLAH'ın size uygun gördüğü yerden onlarla cinsel ilişkide bulunun. ALLAH yönelenleri sever, arınanları sever.”
Bakara Suresi 222. Ayet 

Regl/aybaşı hali ile ilgili tek ayet budur. Bunda da reglken yapmamamız gereken tek şeyin cinsel ilişki olduğu apaçık ortada.

Ama Allah'ın dinini Allah'tan daha iyi bilenler bu listeye namaz kılmayı, camiye girmeyi, Kuran okumayı da ekleyerek kadını dinden uzaklaştırırlar. Uyanmalıyız!

Ayda bir hafta ibadetsiz kalsak, ayın dörtte biri gitti. Tüm yılın da dörtte biri gitti. 40 yıl namaz kılacak ömrümüz olsa 10 yıl ibadetsiz geçiyor. Tehlikenin farkında mısınız?

Namaz bizim için muhteşem bir lütufken, elimizde olmayan ve kusursuz bir fizyolojik düzen olan menstural döngümüzü bahane ederek bizi ibadetten bu güzel lütuftan uzaklaştırıyorlar.

Sadece ayda bir olan bu güzel döngünün üzerine düşünmek bile sizi secdelere götürecekken bu uzaklaşma nereden geliyor?

Savaş esnasında bile namazın nasıl kılınacağı Kuran'da anlatılır:


102 - Sen içlerinde olup onlara namaz kıldırdığın zaman, onlardan bir grup sizi korumak için yanınızda bulunsun ve silahlarını da yanlarına alsın. Namaza duranlar secdeye vardıklarında arkanızda bulunsunlar. Sonra namaz kılmamış olan grup gelsin ve seninle birlikte namaza dursunlar, (namazı bitirmiş olan grup ise) silahlarını alıp nöbet tutsunlar. İnkarcılar, silahlarınız ve eşyanız hakkında dikkatsiz davranmanızı ve böylece sizi ani bir baskınla bozguna uğratmayı umarlar. Yağmur ve hastalık gibi özürlerden ötürü silahlarınızı bırakmanızda bir sakınca yok. Ancak alarmda olun. ALLAH kafirlere alçaltıcı bir azap hazırlıyor. 
103 - Namazı bitirdiğiniz zaman ayakta, oturarak ve uzanarak ALLAH'ı anın. Güvene kavuştuğunuzda namazı gözetiniz. Namaz, inananlar üzerine belirli vakitlerde farz kılınmıştır. 
Nisa Suresi


Buradan iki sonuç çıkar.
x


İlki, savaş bir kadının başına yaşamı boyunca gelmeyecek bir hal olabilir. Ama her sağlıklı kadın regl olur. Kuran savaş gibi çok sık olmayacak bir durumda bile nasıl namaz kılacağımızdan bahseden ayrıntılarla dolu bir kitapken, reglken namaz kılınamayacağı ayrıntısını Kuran dışı kaynaklarla açıklamak ne kadar mantıklı?

İkincisi ise, savaş bile namaza engel bir durum değilken, bu güzelim fizyolojik döngü neden engel olsun?

Ayrıca, kanın abdesti bozduğunu düşündüğü için kılınmayacağını düşünenler var. Maide Suresi 6. Ayette abdestin ne olduğu ve neyin abdesti bozduğu açıklanmıştır. Sadece tuvalete gitmek ve cinsel ilişki abdesti bozar:


Ey iman sahipleri! Namaza duracağınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın; başlarınızı meshedin ve topuklara kadar ayaklarınızı meshedin/yahut yıkayın. Eğer cünüp iseniz iyice temizlenin! Hasta yahut yolculuk halinde iseniz yahut biriniz tuvaletten gelmişse yahut kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız temiz bir toprakla teyemmüm edin: Yüzlerinizi ve ellerinizi ondan meshedin. Allah size zorluk çıkarmak istemiyor. Ancak sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor ki, şükredebilesiniz.
Maide Suresi 6. Ayet 

“Allah bana tatil izni verdi.” derken hiç mi utanmıyorsunuz? Siz Allah'ın işçileri misiniz, Allah'ın sizin namazınıza ihtiyacı mı var da size tatil verecek? Namaz ödenecek fatura borcunuz mu? Namaza sizin ihtiyacınız var Allah sizin namazınızdan münezzehtir!

Ayrıca insanımız Kuran'da öğrendikleri dini değil Tevrat kaynaklı İslam'a girmiş hurafeleri yaşamayı İslam'ı yaşamak zannediyor.

Birçok Müslüman tahrip edilmiş Tevrat'ı kötüler, ancak bu tahrip edilmiş Tevratta yazıp Kuran'da yazmayan bilgiyi dinselleştir.

Bakın tahrip edilmiş Tevrat ne diyor, Furkan olan Kuran ne diyor:


Kaynak: Levliler: 15/19, 23-24 
Adetli kadın, yedi gün murdar olur. Ona dokunanlar da murdar olur. Hatta o kadının oturduğu yatak ya da döşek üzerine bir şey bulaşırsa o şeye dokunan erkek, akşama kadar murdar olur. Adetli kadınla yatıp da üstüne bir şey bulaşan erkek de yedi gün murdar olur.


Kaynak: Furkan (Doğruyla yanlışı ayıran) olan Kuran: 2/222 
Sana aybaşı halini sorarlar: De ki: “O bir rahatsızlıktır. Aybaşı halinde olan kadınlarla cinsel ilişkiye girmeyin ve ondan kurtuluncaya kadar onlara yaklaşmayın. Kurtuldukları zaman ALLAH'ın size uygun gördüğü yerden onlarla cinsel ilişkide bulunun. ALLAH yönelenleri sever, arınanları sever.”

Kimi dinlerseniz, size kalmış.

Hala bu yahudi geleneğini dinselleştirerek farz olan ibadetten mahrum bırakıyorsanız kendinizi, o zaman o din günü geldiğinde Allah'a vereceğiniz hesap için hazırlıklara başlayın derim. İyi çalışmalar.

Kuran'daki Maide Suresi 101. ayet bu tarz konulardaki metodolojimizi çok güzel gözler önüne seriyor. Kuran sorulan her ne soru varsa Kuran indirilirken açıklanacağını, açıklananların hüküm olduğunu ve geri kalan şeylerin de Allah tarafından affedilip onlardan vazgeçildiği anlatılır. Kuran'a regl halini sormuşlar, Kuran da reglken cinsel ilişki yasak demiş. Bu da demek oluyor ki geri kalan her şey normalde nasılsa öyle devam etmeli.

Mesela şöyle düşünelim. Bir yol farz edelim ve bu yol yeşil, mavi, turuncu ve kırmızı renklerdeki taşlardan oluşuyor. Biz bu yolu tamamlayıp yolun sonundaki eve ulaşmalıyız. Yolculuk için de bir kuralımız var. O kural da ''kırmızı olan taşlara basmamak.'' Kurala ek olarak yeşil mavi ve turuncu renklere basabilirsiniz yazmasına gerek yok çünkü insan bu çıkarımı yapar. Bu ayette de regl hali geldiğinde sadece cinsel ilişki yasak, diğer her şey gayet normal bir şekilde devam etmeli. Namaz kılınmamalı yazmamasına rağmen yazıyormuş gibi davranan ve bu çıkarımı Kuran dışı kaynak(!)lardan çıkaranlara bir sorumuz var?

Cinsel ilişki namazdan daha mı önemli de Allah cinsel ilişkiden bahsetti de namazdan bahsetmedi?

Sorularımızı hacı veya hocaya değil de Allah resulüne sorarsak zaten o bize ayetlerle gereken cevabı verirdi. Mesela siz regl halini sorsaydınız Allah resulüne o da size Bakara suresi 222. ayeti okumak zorundaydı, çünkü Allah ''... sorarlarsa de ki...'' kalıbıyla ona beyan etmesi zorunlu olan ve aykırı/eksik/fazla bir şekilde sunması tamamen yasak olan metni veriyor ve bu da bunu söyleyerek elçilik görevini yapmış oluyor. Eğer bunun dışına çıkarsa elçilik görevini yapmamış olur ve Hakka suresindeki şu çetin uyarıya maruz kalır:


44 - O, bize isnâden bazı sözler uydurmaya kalkışsaydı, 
45 - Elbette biz onu bundan dolayı kuvvetle yakalardık. 
46 - Sonra da onun şah damarını keser atardık. 
47 - O vakit sizden hiçbiriniz ona siper de olamazdınız. 
48 - O hiç kuşkusuz, takva sahipleri için unutulmayacak bir öğüttür .

Elçiye Allah'a yani O'nun dinine isnaden bazı sözler uydurmaya kalksa karşılaşacağı tabloyu gördük. Peki ona yani dine isnad edilen Kurani hiçbir kanıtı olmayan sözleri uygulayan ve savunanlar ne düşünüyor?

Eğer reglekn namaz kılmamız gerektiği hakkında yazdıklarıma katılmıyorsanız katılmadığınız konuyu Kurani kanıtlarla bana iletmenizi çok isterim, ama hiçbir Kurani kanıt olmadan hala kılınamaz yargısını taşıyor ve bana cevap verme gereği duymuyorsanız, Muhammed Peygamberimizin Bakara 111. ayetteki %100 sahih olan hadisine cevap düşünün.


“…De ki onlara: Eğer doğru sözlü iseniz hadi getirin susturucu kanıtınızı!” 
Bakara Suresi 111. Ayet

Selametle kalın :)

Kuvvet ancak Allah'tan.

Yorumlar

  1. Birşey sorucam:)
    Yazdığınız ayette 'murdar' ifadesi var. Peki bir insan murdar iken nasıl namaz kılsın. Temizlenmesi şart değil mi? Oturduğu bir yatak bile murdar ve ona dokunan bir erkekte. Peki kirliyken namaz gibi temiz olunması gereken bir ibadeti nasıl yerine getirebilir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar :) O Tevrattaki bir ifade ve doğru değil. Bu yanlış bilginin tevrattaki uydurmalar kaynaklı olduğunu göstermek için eklemiştim onu :) Selametle...

      Sil
  2. O murdar kelimesi kurandaki ayet değil yahudilerin Tevrat ekledikleri uydurmalardir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eklediklerini nerden biliyorsunuz, ne kadar da kesin konuşuyorsunuz, onlar eklemedi ise siz kafir olursunuz.

      Sil
    2. Çünkü Allah Tevratın bozulduğu/değiştirildiğini söylüyor ve bu murdardır anlayışı açıkça Bakara Suresindeki ifadelerle uyuşmuyor. Allah adet olmaya Kuranda murdar olmak değil "eziyet hâli" diyor. Ve değiştirilmiş Tevratı din hükmü edinmeye karşı çıkıyor Kuran'a bakın diyor. Yani yazarın burada murdar yazan Tevrat ifadesini kınaması doğal. Kuran kadına pistir o halde demiyor. eza halinde diyor.

      Sil
  3. Namaz kılmak.
    Âdetli veya lohusa kadının namaz kılması câiz değildir. Hz. Peygamber (s.a.s), Fâtıma binti Ebî Hubeyş'e "Hayız gördüğün zaman namazı bırak ve hayız hâlin sona erince, kanı temizleyerek guslet ve namaz kıl." buyurmuştur. Buhâri'deki rivâyet şöyledir: "Âdetin devam ettiği sürece namazı bırak, sonra boy abdesti al ve namaz kıl." (Buhâri, Hayz, 19, 24, Vüdû, 63; Müslim, Hayz, 62; Ebû Davûd Tâhâret, 109).

    Âdetli kadın, kılamadığı namazı kaza etmez, orucu ise kaza etmesi gerekir. Hz. Âişe (r.anha) şöyle demiştir: "Biz Rasûlullah (s.a.s) devrinde âdet görüyorduk. Namazı kaza etmekle emrolunmadığımız halde, tutamadığımız orucu kaza etmekle emrolunuyorduk." (Buhârî, Hayz, 20; Ebfı Dâvud Tahâre,104; Tirmizî, Savm, 67; Nesaî, Hayz,17; Siyâm, 64).

    Şimdi yukaridaki Resuli Ekremin sözlerinin Kurana aykiri oldugunu soyleyeceksiniz, ancak bende size derimki; ya Kurandaki ayrintiyi hala bizler gorememis ve bunuda Alemlere Rahmet olarak gonderilen mufessir Resuli Ekrem gormus ve bize aciklamissa!
    O halde siz bu sozunuzle diyorsunuzki; 1400 yildir gelen tarihin hepsi yalan ve ben bu asirda bir kac kisinin aciklamasiyla dogruyu buldum. Yani bu durum o kadar acikki fiili yasayan mutevatir bir sunnet seklinde bugune aktarila aktarila gelmistir. Daha önce dedigim gibi; Kurandaki tum ayrintilara akil erdiremedigimiz bir seyin aciklamasi, onu en iyi anlayan Resuli ekremin bize aciklamasiyla Allahin
    Rahmetinin yansimasi olarak kabul etmek gerekir.

    YanıtlaSil
  4. Kur'an ile açıkça çelişen bir sürü ifadenin yer aldığı Buhariye nasıl güveniyorsunuz hâlâ Allah aşkına. Allah Buharinin söz yazmasına mı muhtaç bıraktı bizi. 4 halife döneminde bile hadis rivayetleri yaktırılıyor bu kaynaklar peygamberin vefatından 200-300 sene sonra derlendi. ve 6 sahih denilen hadis kitabının 6 yazarı da arap bile değil. Araplar bile yaZmamış. Kaldı ki Allah Peygamberin tek sünnetini dupduru Kuran'da bulabileceğimizi ve Kuran ın hüküm kaynağı olarak yettiğini söylüyor. Allah'a güvenin biraz ya. Biraz.

    YanıtlaSil
  5. Sayfanizi ozenle takip ediyor yazdiginizi harfi harfi ile okuyoruz . Yazdiklariniz mantik cercevesinde ve kanit getirerek Kurani kerimden bunu öne sürmüşsunuz . Peki Hz aişenin kılmaması yada yillardir gelen bir çok proforsör yada başka insanlarin farkedemediği bu kadar onemli bir bilgiyi size inanarak devam edemeyiz
    Hocalara inanarakta hayatimiza yon veremeyiz . ama insani çok çeliskide birakmişsiniz rica ediyorum devami gelebilir mi

    YanıtlaSil

Yorum Gönder